neděle 20. května 2012

Jak se žije jinde


Tento týden jsem se náhodou ocitla na frankfurtském letišti a při čekání na spoj mi padl do oka zbrusu nový časopis GEOthema. Každé z jeho čísel se bude věnovat určitému tématu z pohledu různých společností. První číslo je zasvěceno životu na různých místech světa, příští bude o tom, jak vypadá výchova a vzdělávání v různých kulturách.
Doprovodný kvalitní obrazový materiál mne uchvátil, věděla jsem, že nadchne i mé holčičky.

Dnes jsme si vyprávěli o tom, že ne všechny děti na světě se mají jako my, některé musejí pracovat, některé nemají hračky ba ani svůj pokojíček. Přečetli jsme si portrét rumunského chlapečka, který žije se svými negramotnými rodiči ilegálně uprostřed polí kdesi v Itálii a spí na uválené matraci pod širým nebem.



Podívali jsme se i na pokojíček japonské holčičky, která žije v nadbytku, ale zároveň si vše, co má, může užít jen velmi omezeně.


V časopise bylo ještě několik dalších zajímavých dětských příběhů, ale fotografie se mi sem bohužel nedaří nahrát.

Tento časopis považuji za výtečný učební materiál pro základy multikulturní výchovy, obě děti opravdu nadchl. Listovaly jím a chtěly znát další podrobnosti, samy se dobraly k otázkám, proč musí sedmiletá holčička z Nepálu pracovat v lomu, proč musí děvčátko z Afriky pást kozy namísto aby se učilo číst a psát ve škole, proč si čínský chlapeček neuklidí pokojíček....

Těšíme se na další číslo. Více ke konceptu a pár náhledů zde:
http://www.geo.de/GEO/heftreihen/geo_magazin/71586.html

Žádné komentáře:

Okomentovat