pátek 7. prosince 2012

Písmenko J

Na řadě je další písmenko - J! Sasanku často mate jeho směr, a tak jsem jí chtěla pomoci zafixovat si ho procvičováním. Aktivit jsme dělali mnoho a ještě více jsme jich nestihli.
 
Nejdříve jsme písmenko J tradičně ztvárňovali, zde za pomoci jehličí
 
 a tady jehlou
 
(práce s jehlou velmi zaujala i Píšenku:-)).
 
Zkoušeli jsme vyslovit různé jazykolamy, hádali jsme slova od J a zapisovali je, vymýšleli bláznivou pohádku o Jeskyňce, kterou už nebavilo trápit Smolíčka, seznámili jsme se s Jů a Hele, oživili jsme si příběhy Jáji a Páji.
 
Velkým tématem byla vzhledem k naší letošní úrodě jablka. Zkoumali jsme je a vyprávěli si o nich, učili se je loupat a krájet,
 
 
Sasanka nás naučila vařit jablečný kompot (recept mi potom nadiktovala),
 
pekli jsme jablka s marmeládou a máslem, mňam. Pochutnali jsme si i na jablečném koláči.
 
Sasanka letos poprvé napsala Ježíškovi.
 
Navlékali jsme jeřabiny.
 
Povídali jsme si o Johance z Arku.
 
Poprvé jsme vyráběli jogurt! Byl moc dobrý, jen by mohl být o něco hustší...
 
Z krabice od bot holky vyráběly jesličky (to modré je Ježíšek).
 
Velký úspěch sklidila jednohubková snídaně! Každý si svou jednohubku tvořil sám.
 
Sasančina jednohubka.
 
Viděli jsme animovaný film o Jánošíkovi Zbojník Jurko - je na Youtube.
 
řešily se pracovní listy na téma J.
 
Dalším tématem byla jednička - vysvětlovali jsme si některé idiomy:
dům byl v jednom plameni
jedna krásnější než druhá
strom je jeden květ
být s někým jedna ruka
jde mu to jedna radost
jídlo bylo jedna báseň
jeden za všechny, všichni za jednoho
udělat něco jedna dvě
říci něco jedním dechem
poslouchat jedním uchem
zlobit v jednom kuse
táhnout za jeden provaz
být s někým jedna ruka
být jednou nohou v polepšovně:-)
 
Co jsme ještě dělali: povídali jsme si o Jonášovi a velrybě, jedli jahodovou marmeládu, jáhly a kočičí jazýčky, povídali jsme si o jmelí, jezdili na bobech.
 
Máme rozdělanou klasickou Montessori aktivitu já na mapě, snad ji někdy dokončíme - v tom případě jí věnuji zvláštní téma.

5 komentářů:

  1. Milí spolužáci :-) stále jsem ohromena vaší kreativitou! Ano písmenko J je zrádné a stále láká k opačnému směru. Myslím si, že po tak pestrých aktivitách jej holky budou psát už jedině správně! Mějte se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jodie, zjišťuji, že ani po takové lekci má J tendenci uhýbat nesprávným směrem:-)

      Vymazat
  2. Krásný nový rok,
    opět jsem po několika týdnech zavítala na váš blog - ach, jenom áchám:) ač jsem vystudovanou učitelkou, nesahám vám ani po kotníky:)Zatím jsem na mateřské s dvouletým batoletem a starší dcera přešla z DŠ do skvělé školy ("však víš ,mami, jak mi chyběli kamarádi" :)) , takže sbírám inspiraci do zásoby a závidím vašim holčičkám tak skvělou maminku učitelku ( já takovou nebyla) ... mějte se krásně Jana a Jolanka tč. na nočníku :)( Jolanka, ne Jana:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, až se rdím:-) naše výhoda je, že DŠ neděláme denně, takže si ji můžeme více vychutnat a já mám více času a energie na přípravu než bych měla při každodenní výuce. Budu ráda, když naše aktivity někoho povzbudí nebo inspirují, proto vlastně blog píši. Děkujeme za přání a těšíme se příště zase zde ;-)

      Vymazat