neděle 22. dubna 2012

Batolata a abeceda

Když jsem před časem kupovala na Mimibazaru dřevěnou abecední vkládačku, netušila jsem, že se pro ni nadchne nejen Sasanka, ale i naše dvouapůlletá Píšenka. Píšenka si všímá, že si Sasanka pořád opakuje a upevňuje písmenka a chtěla by být také "velká" a ovládat je. Nijak jsem ji k tomu nevedla, zajímá se o písmenka sama od sebe. Je to jeden z vedlejších efektů domácí školy - mladší sourozenci si často automaticky osvojují látku, kterou probírají v rodině starší děti.

Píšenka si z poličky samostatně sundá tabulku, převrátí ji vzhůru nohama a sama písmenka vyskládává. Upozornila mne na to Sasanka, ani by mne nenapadlo, že abecední tabulka může zaujmout i batole.

Během skládání je Píšenka zcela pohroužena do této činnosti, nic kolem sebe nevnímá.

Skládání písmenek by šlo propojit i s aktivitou na barvy, např. nejprve vyskládávat červená, potom modrá písmenka atd.


Zkuste to také, na aktivity s písmenky nikdy není příliš brzy:-))

Žádné komentáře:

Okomentovat